laatste blog vanuit Canada - Reisverslag uit Canmore, Canada van Noah Dohmen - WaarBenJij.nu laatste blog vanuit Canada - Reisverslag uit Canmore, Canada van Noah Dohmen - WaarBenJij.nu

laatste blog vanuit Canada

Door: Noah Dohmen

Blijf op de hoogte en volg Noah

17 Oktober 2015 | Canada, Canmore

Hey allemaal,

3 augustus vertrok ik, na een laatste vroege en verfrissende ochtendduik in het meer en een zwaar afscheid vanaf de Blue Jay Lake Farm, richting de grote weg om een lift te vinden naar de Ferry. Al snel werd ik opgepikt. De aardige man was op bezoek geweest bij zijn ouders op de boot op het eiland en nam me mee de Ferry op. Hij ging net als mij naar Campbell River dus ik had ook nog eens het geluk dat ik samen met hem de 2e Ferry kon oprijden. Eenmaal bij Campbell River aangekomen ben ik met de bus naar Victoria gegaan.

De dag erna kwamen Anniek en Erwin :D ze kwamen met de boot vanuit Seattle om 14:00 uur aan. Het was heerlijk om ze te zien!! Na een paar dikke knuffels zijn we gezellig gaan rondlopen en hebben we een heerlijke wrap met tonijn en zalm gegeten bij een klein bekend kraampje Red Fish Blue Fish. De eerste 3 dagen hebben we in Victoria doorgebracht, vooral veel bijgekletst, de stad bezichtigt, Anniek en Erwin zijn nog met suc6 walvissen gaan spotten en we hebben nog een mooi oud kasteel bezocht van Robert Dunsmuir (geboren in Hurlfurt, Schotland) die samen met zijn vrouw Elizabeth en hun kinderen Elizabeth Hamilton (1847–1901); Agnes Crooks (1849–1889); James (1851–1920); Alexander (1853–1900); Marion (1855–1892); Mary Jean (1862–1928); Emily Ellen (1864–1944); Jessie Sophia (1866–1946); Annie Euphemia (1868–1952); Henrietta Maude (1872–1950) in het prachtige Beacon Hill park een Victoriaans huis bouwde.
De 3e dag vertrokken we in onze mooie rode Ford richting Tofino. Hier hebben we de eerste avond gezellig en heerlijk gegeten waar ik met pap en mam ook heb gegeten. Na een volle buik kregen we van de ober tips over mooie plaatsen waar dieren te spotten zijn in Tofino. De dag erna zijn Anniek en Erwin op wederom een suc6volle berenjacht gegaan en heb ik een mooie strandwandeling gemaakt. De volgende ochtend besloten we (op advies van de ober) naar een bepaald strand te gaan (excuseer mij ik kan moeilijk plaatsnamen onthouden, getallen lukt wel zoals jullie hierboven zien :P) om mooie hoge duinen te bezichtigen. Na een paar minuten wandelen zag Erwin opeens een beer! Fantastisch! De duinen hebben we niet gevonden, maar wel beren :D een geweldige wandeling!! Na lekker te hebben uitgewaaid zijn we door gereden naar Nanaimo, waar we nog 4 dagen verbleven. Hier verbleven we in een appartement waar we gezellig zelf konden koken. De eerste dag in Nanaimo zijn we 's morgens gaan wandelen rondom een groot meer. Nog even een frisse neus voordat de regen kwam. 'S middags zijn we naar een groot winkelcentrum geweest waar je rustig 3 uur kunt rondwandelen. Elke avond hebben we gezellig samen gekookt en daarna spelletjes gedaan en veel gesnoept :D De 2e dag zijn we naar Gabriola Island geweest. Een rustiger eilandje ongeveer 20min varen van Nanaimo. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt langs de zee waar we in de middag bij een soort inkeping in de rotswand lekker genoten van de zon en oranje en paarse zeesterren vonden :D
De dag erna hebben we met z'n 3en de Ferry naar het vaste land, Vancouver, genomen. Daarna de bus richting het centrum waar Erwin en Anniek nog 3 dagen verbleven en ik richting het vliegveld ben gegaan. Het afscheid was wederom moeilijk, maar ook weer een stukje makkelijker omdat het deze keer niet voor lang was :) Ik heb ontzettend genoten van deze mooie week!!

In Calgary kwamen Vera en Ron mij ophalen van het vliegveld. Het was geweldig om ze weer te zien!!! Het voelde als thuiskomen toen ik weer in het mooie Canmore aankwam.
Ik had nog geen werk en besloot de dag erna meteen te gaan solliciteren. Ik wilde heel graag bij Nutters werken, een biologische winkel. Ik ging hier in de winter vaker eten kopen en rustig 1uur rondwandelen, er hangt een fijne sfeer. Ik had al 2x via de mail gesolliciteerd, maar kreeg geen reactie. Dus ik dacht, ik ga gewoon naar binnen en geef mijn CV af. Ik kwam bij de kassa aan en vroeg of ze nog op zoek waren naar personeel, en dat waren ze gelukkig. De manager kwam erbij en vroeg hoe het kwam dat ik graag bij Nutters wilde werken. Zoals gewoonlijk kwam ik moeilijk uit mijn woorden en maar enthousiasme kwam zo ongeveer uit mn oren! Ik liep de winkel uit en had gevoel dat ik nog meer wilde aangeven waarom ik bij hen wilde werken dus ik besloot om terug te gaan. Weer de manager naar de kassa geroepen en voordat ik kon zeggen wat ik wilde zeggen was ik aangenomen :D! Ik was erg blij!
Ik werk samen met een heel leuk team en manager! In de winkel verkopen we biologische groenten, kruiden etc. en ook homeopathische middelen, wat ik erg interessant vind! Mijn collega's weten er veel vanaf en kunnen me er vanalles over leren :D Ik had ook in de winkel een flyer zien hangen van een kruidencursus. Er werd geleerd hoe je een zalf en druppels kunt klaarmaken van planten. Na 4 uur keerde ik huiswaarts met nieuwe kennis en een zelfgemaakte calendulazalf en druppels tegen luchtweg infecties.

Bij Ron en Vera is het zoals vanouds erg gezellig en voelt het als een thuis. We zijn met zn 3en naar Everest (de film uiteraard) geweest in Calgary, gaan vaker op woensdag naar Wings wednesday bij de stamkroeg aan de overkant van de straat, we zijn gaan vissen, Ron had een goede vangst, ik heb niks gevangen maar heerlijk genoten van de gezelligheid en de mooie omgeving. Afgelopen weekend hebben we een tour gemaakt door Kanaskis Country, waarbij we uiteindlijk uitkwamen in het Cowboystadje Longvieuw met 300 inwoners. Hier hebben we gezellig geluncht bij de saloon. Ik ben Ron en Vera ontzettend dankbaar voor hun vriendschap en gastvrijheid!!

Twee weekenden geleden ben ik bij Sharon en Danny 3 dagen op bezoek geweest. Ze zijn verhuisd naar een mooi huis in een geweldige omgeving in de bossen, Watervalley. Zondagmorgen (vroeg :P) zijn we richting Edson vertrokken om Moose de puppy op te halen :D het was 4,5 uur rijden ongeveer. Door de gezelligheid en zoveel moois te zien onderweg heb je niet in de gaten dat je 4,5 uur in de auto zit. Op de terugweg zijn we bij een mooi meer gestopt om te picknicken. Na een heerlijke lunch zijn we weer richting huis vertrokken. De dag erna hebben we heerlijk in de zon gewandeld.

De herfst is ontzettend mooi in de bergen. Het weer stuiterde de afgelopen weken van -5 naar 20 graden, maar nu lijkt het erop dat de winter blijft :D Ik heb in de bergen al door hagel en sneeuw gelopen wat zorgt voor een mooie avontuurlijke afwisseling en geweldige uitzichten met witte toppen en gekleurde bomen. De tijd vliegt om en de terugvlucht naar Nederland komt steeds dichterbij. Ik kijk er uiteraard heel erg naar uit om iedereen weer te zien en te beginnen met werken bij de Bokkeryer!!!
Tot die tijd geniet ik nog vollop hier :D ik ga nog wekelijks naar de yoga, en doe samen met 2 collega's elke week mountainrunning :D Elke week gaan we 1 dag om 6:30 's morgens de bergen in en rennen/hiken we omhoog. Ik vind het geweldig om te doen! De uitzichten zijn fantastisch en het is super om dit met vrienden te mogen delen! Met een andere collega ben ik gaan klimmen. Het was voor mij de eerste keer buiten klimmen :D Daarna hebben we mogen genieten van de eclipse die een paar minuten goed te zien was vanuit de bergen. Ik ga komende weken nog veel hiken, bij vrienden in Dewinton, Calgary, op bezoek, waar ik in mei gewoond heb :D. De avond voordat ik vertrek hebben we nog een Halloween Party bij Ron en Vera :D Dit zal een gezellig feestje worden! Ik ga als Frodo.

Dit is het einde van mijn blog vanuit Canada. Het was een fantastisch jaar met veel mooie nieuwe mensen, mooie momenten en vakanties met familie en vrienden, goede leermomenten met ups and downs en weer ups. Ik had het voor geen goud willen missen en ben dankbaar dat ik deze reis ben mogen beginnen... :)

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle lieve smsjes, appjes, mailtjes, skypegesprekken, jullie steun, enthousiasme en interesse het afgelopen jaar! Zo ver weg en toch zo dichtbij, dankjewel!!

Tot over 2 weken!!!

Veel liefs, Noah

  • 17 Oktober 2015 - 22:50

    John En Brigitte:

    Ooooow Noah, we krijgen gewoon de kriebels van al je avonturen; ge-wel-dig!!
    natuurlijk zal het afscheid van al je nieuwe vrienden en het mooie Canada niet gemakkelijk zijn. Je bent echter wel heel veel ervaringen rijker, en wie weet ga je er wel weer eens terug.
    Veel pelzier nog deze laatste weken, en.....tot snel ziens!!
    Dikke knuffels, John, Brigitte en Jouss xxx

  • 17 Oktober 2015 - 23:09

    Brigitte:

    Leuk, al die foto's!

  • 18 Oktober 2015 - 06:08

    Jolanda:

    Ooohhhh Noah , wat een geweldig avontuur en
    wat heerlijk dat je zo geniet , met alle ups en
    downs die erbij horen . Ik heb zoveel respect
    voor je en vind het gewoon

  • 18 Oktober 2015 - 06:47

    Milow:

    Woow Nowie, Wat n heerlijk verhaal weer! Dit avontuur alweern bijna voorbij! Geniet van je laatste tijd daar :D Suuperjammer dat ik je voorlopig niet ga meeten in NL maar sowieso de volgende keer weer samen ergens op een mooi e plek! :D dikke knuffel!

  • 18 Oktober 2015 - 08:32

    Petra:

    Hoi Noah, ongelooflijk dat het jaar er bijna op zit.Een jaar vol herinneringen die je nooit meer kwijtraakt. Geniet van deze laatste weken , ik hoop je snel weer te zien.
    Liefs Petra

  • 18 Oktober 2015 - 09:42

    Raymond:

    Man wat ben ik jaloers, dank voor het delen.
    Mooi dat je op deze wijze bent gegroeid.


  • 18 Oktober 2015 - 11:15

    Marie-José:

    Hoi Noah,
    Wat een fantastisch verhaal weer en wat een ervaringen die neemt niemand je meer af!! Je zult zeker als persoon gegroeid zijn, en dat gaat gepaard met ups en downs. heel fijn dat je er met zoveel mooie herinneringen op terug kunt kijken.
    Geniet nog deze laatste dagen, uren het gaat nu snel tot je weer in het vliegtuig zit met eindbestemming NEDERLAND!!
    Liefs Marie-José

  • 18 Oktober 2015 - 12:30

    Marlies Cox:

    Dag lieve Noah,

    Ik heb zoveel respect voor jou!!
    Echt top wat je hebt gedaan.

    Veel liefs en een dikke knuffel!

    Marlies

  • 18 Oktober 2015 - 21:09

    Dorry:

    Hoi Noah,
    Wat een mooi reisverslag! Je kijkt wel terug op een hele mooie tijd en het afscheid nemen van al je Candese vrienden zal zeker niet makkelijk zijn. Gelukkig heb je al plannen als je thuis komt. Een goede reis en wellicht tot binnenkort! Groetjes!

  • 20 Oktober 2015 - 20:34

    Linda Musone:

    Prachtige foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Canmore

Noah

Actief sinds 06 Nov. 2014
Verslag gelezen: 838
Totaal aantal bezoekers 13034

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 03 November 2015

Canada

15 Oktober 2017 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: