aankomst Banff, HI Hostel - Reisverslag uit Banff, Canada van Noah Dohmen - WaarBenJij.nu aankomst Banff, HI Hostel - Reisverslag uit Banff, Canada van Noah Dohmen - WaarBenJij.nu

aankomst Banff, HI Hostel

Door: Noah Dohmen

Blijf op de hoogte en volg Noah

07 November 2014 | Canada, Banff

Hey everybody,

Op 3 november 0m 7 uur vertrokken we richting Schiphol. Na 3 uur file rijden kwamen we eindelijk aan.
Nadat ik mijn veel te zware bagage had overgeladen van de ene tas naar de andere tas, spullen eruit had gehaald en uiteindelijk toch nog 2 kg te zwaar, mocht ik gelukkig toch inchecken. Na een laatste kopje Douwe Egberts was het tijd om afscheid te nemen van pap, mam en Jorn. Dit is altijd een moeilijk moment :’( eenmaal door de douane moest ik me weer concentreren en mezelf naar de gate begeven. Van Amsterdam naar IJsland en van IJsland naar Edmonton. In Edmonton aangekomen moest ik mijn werkvisum aanvragen, bagage om laden, door de douane gaan en over stappen. Hier had ik alleen maar 1 uur en 50 voor. Na 1,5 uur kwam ik erachter dat ik nog maar 20minuten had en dus moest ik me gaan haasten. Volgens de mw. van de bagage service ging ik dit niet redden. Nadat ik had staan zweten bij de immigratiedienst voor mijn werkvisum te krijgen ben ik rennend m'n bagage gaan droppen voor de vlucht naar Calgary. Daarna moest ik nog een boardingpass halen en door de douane. Toen ik bij incheckbalie had uitgelegd dat mijn bagage al in het vliegtuig zat om naar Calgary te vertrekken maar ik nog niet, zei de aardige meneer dat hij vervoer voor me ging regelen om sneller bij de gate te komen. Dus toen ik eenmaal door de douane was, stond het golfkarretje klaar en werd ik naar de gate gebracht. Onderweg hoorde ik mijn naam door het vliegveld galmen. Ik schaamde me kapot, maar het personeel was ontzettend aardig en gaven me het gevoel dat er niks aan de hand was. Eenmaal in het vliegtuig kon ik weer wat op adem komen.

Na 1 nacht in een hotel te hebben geslapen en ’s morgens nog lekker even gesport, ben ik de bus naar Banff gaan regelen. De mensen zijn hier erg behulpzaam. Zodra ze erachter komen dat je van buiten Canada komt, willen ze je graag helpen met van alles uit te zoeken. De busreis naar Banff is erg mooi, je krijgt al een goede indruk van de omgeving. Na 1 uur en 45 min. Kwam ik in Banff bij het hostel aan. ik kreeg een gratis bus pas (wat erg handig is want het hostel ligt nogal afgelegen)en een kamer toegewezen. Ik moest erg lachen toen ik de kamerdeur opende. Het was een gezellige bende met 6 bedden. Gedurende de dag leerde ik mijn kamergenoten kennen, een jongen uit zuid Korea genaamd J.K. wat de afkorting is van JeongKyun, 2 jongens en 1 meisje uit Australië en nog een jongen die het meeste van de tijd gedurende de nacht leeft en slaapt overdag, dus niemand weet echt iets van hem. Het leven in een hostel is: erg gezellig, cultureel, veel verschillende geuren (vooral op de slaapkamer) en elke avond met 20 mensen tegelijk koken wat ontzettend leuk is en zorgt voor gevarieerde gerechten zoals banaan met peper in een salade van komkommer en tomaat, een ontzettend leuke ervaring. Behalve onze slaapkamer zijn de kook, douche, was en plas gelegen schoon.

Banff is een fantastisch gezellig dorpje. Het is net alsof je de Akenerkerstmarkt binnenloopt (alleen mist de sneeuw op het moment)met van die gezellige houten huisjes en hotels, souvenierszaakjes, en kleine pleintjes. Verder is het een walhalla aan sportzaken :D, steakhouses, coffeecorners en winkelcentra. De eerste dagen in Banff heb ik nog wat administratieve zaken zoals een bankrekening openen, sofienummer, verzekering en een Canadees telefoonnummer (de telefoon die ik speciaal voor deze reis gekocht had omdat hij 2 simkaartpoorten heeft, werkt niet. Ik heb dus op het moment geen whatsapp ( de wifi doet het namelijk ook niet op mn telefoon), maar ik heb wel een abonnement afgesloten waarmee ik gratis internationaal kan smsen. Waarschijnlijk moet ik een nieuwe telefoon gaan kopen, maar ik weet niet of deze telefoon internet gaat hebben. ik ben nu te bereiken via fb, sms, mail en post ). Nadat dat allemaal geregeld was, besloten J.K. en ik eerst wat geschiedenis op te snuiven bij het Buffalo museum. Hier werd het verhaal van de oorsprokelijke bewoners van Canada verteld en zag ik bij het naar buiten lopen het tweede wild, een groot hert. Het eerste wild wat ik heb gezien was een coyote. De dieren lopen hier gewoon over de parkeerplaats op zoek naar eten. Daarna zijn we naar Banff Springs Fairmont hotel geweest om te kijken of we daar nog een overnachting konden boeken, maar helaas was alles al vol. Erg indrukwekkend hotel/winkelcentrum/spa/restaurant(s)/conferentiecentrum. Dit enorme hotel was vroeger het "huis" van een rijke meneer.

Het is nog veel te warm is voor de tijd van het jaar, er ligt namelijk nog geen sneeuw. Iedereen begint zich zorgen te maken over de start van het skiseizoen wat eigenlijk volgend weekend ongeveer moet beginnen. Dus is het nog even afwachten of ik volgend weekend kan beginnen aan mijn 5 daagse training bij Sunshine Village. De komende week wil ik nog veel van de omgeving zien, dus gaan we zaterdag met zn 3 hiken, ga ik een yogales volgen en de bus naar verschillende plaatjes nemen.

Ik hoop dat bij jullie ook alles goed is!

We spreken ons snel weer ;)
Xx Noah

  • 07 November 2014 - 17:57

    Jolein:

    Lieve Noah

    Wat geweldig dat je het al naar je zin hebt. Wel op het begin zweten haha

    Vind het heerlijk om je verhalen te lezen.

    Geniet nog even van je vrije tijd

    Dikke kus jean en jolein

  • 07 November 2014 - 17:57

    Heidi Krips :

    He noah. .. wat een super idee om je zo te kunnen volgen.
    ik voel dat je het super naar de zin hebt daar. Geweldig...
    nou ben benieuwd naar je volgende verslag. Geniet van je uitjes en doe voorzichtig
    tot later....

  • 07 November 2014 - 18:03

    Dorry:

    Hoi Noah,
    leuk om je eerste reisverslag te lezen. Nog net daar en al heel wat meegemaakt.
    Ik heb foto's gezien van het Banff national parc en dat ziet er prachtig uit. In het echt zal het nog vele malen mooier zijn. Hopelijk komt er gauw sneeuw en kun je aan de slag.
    Wat fijn dat je al mensen hebt getroffen waar je het goed mee kunt vinden en waar je samen dingen mee kunt ondernemen. Geniet maar volop van alles wat op je pad komt!
    Groetjes en veel succes!
    Dorry

  • 07 November 2014 - 18:10

    Petra Van Bergen:

    Hoi Noah,
    leuk om te zien dat je verslag doet van je tijd daar.Zal het met veel plezier volgen.
    Ik hoop voor je dat er snel sneeuw zal vallen zodat je met je training kunt beginnen, tot die tijd (daarna ook natuurlijk) veel plezier en geniet ervan.

    Lieve groet Petra

  • 07 November 2014 - 18:30

    Ilona Gielkens:

    Hee Noah wat een leuke manier om je te volgen op je reis in banff hopelijk begint het vlug te sneeuwen.En kun je vlug aan de slag met je werk. Geniet ervan en tot je volgend verslag.

    Groetjes ilona

  • 07 November 2014 - 18:42

    Raymond :

    Noah, met aandacht je eerste verslag gelezen. Respect hoe je jou vrijheid zoekt. Ik zal met veel plezier je avonturen volgen. Zal een kaars aansteken zodat de snow kan gaan vallen

  • 07 November 2014 - 19:05

    Anita En Martin:

    Ha Noah, geweldig je avontuur te volgen. Gelukkig is de reis goed verlopen. Fijn dat er al leuke contacten zijn gelegd. Nu maar even wachten op sneeuw. Maar dat kan in een nacht gebeurd zijn. Veel liefs van ons en tot volgend bericht. Martin en Anita

  • 07 November 2014 - 19:18

    Linda Musone:

    Heee lieve sjat!!

    Leuke update!! Zo houd je ons direct op de hoogte! Wat een beleving tot nu toe al! Gelukkig ben je op tijd aangekomen zeg en de mensen daar behulpzaam! Ben super blij dat je het naar je zin hebt! Je gaat een te gekke tijd tegemoet, daar ben ik van overtuigt! Kan ook niet anders dat jij nu al vrienden maakt! Nu maar hopen dat het klimaat mee zit zodat je lekker kan beginnen!
    En bedankt Wim en Alice voor jullie super lieve kaart! Jullie hebben ook een te gekke zoon! :D

    Love xxxx Linda


  • 07 November 2014 - 19:22

    Marie-José:

    Ha die Noah,

    Leuk je eerste ervaringen te lezen! Moest meteen denken toen onze kids reisden hebben ze ook via deze site hun ervaringen met iedereen in Nederland gedeeld! Heel leuk zo en ik ga je vol spanning volgen!

    Geniet ervan en veel liefs Marie-José

  • 07 November 2014 - 19:26

    Angelien:

    ha die noa alles goed mey jou zie ik heb je al moeten werken wanneer ga je beginnen en is er ski seizoen gr

  • 07 November 2014 - 19:48

    Moniek Mulder:

    Lieve Noah,
    Geweldig om je via Facebook te kunnen volgen! Wens je heel veel succes en plezier in Canada. En nu maar hopen op bergen sneeuw! Komt er vast en zeker wel.
    Veel liefs, Cees en Moniek

  • 07 November 2014 - 20:21

    Renee Pawlicz:

    Hallo Noah,

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je verblijf in Canada. Veel plezier en hoop snel weer wat van je te lezen.
    Dikke kus Jerry, Renee, jesper & jort

  • 07 November 2014 - 21:20

    Jessica Houkes:

    Hey Noah,

    Super om te horen dat de lokale bevolking zo vriendelijk is! Hopelijk valt er snel wat sneeuw.
    Trouwens erg leuk om een blog van je te lezen, wanneer komen de foto's?
    Have fun.

    Xxx Jessica

  • 07 November 2014 - 21:39

    Peggy Henselmans:

    Heeej Noah!

    Geweldig verslag heel veel plezier en ik hoop voor je dat t weer gaat meezitten. Ik ga je in iedergeval "op de voet" volgen!

    Groetjes Peggy

  • 07 November 2014 - 22:18

    Erwin En Anniek:

    Hoi Noah,

    We zien het al voor ons: jij haasten over het vliegveld. Gelukkig is het goed gekomen.
    Het klinkt alsof je het al goed naar je zint hebt. Veel plezier deze dagen :)

    Liefs,

    Erwin en Anniek

  • 07 November 2014 - 22:27

    John&Brigitte:

    Hey Noah! Leuk om je avonturen te lezen, zo kunnen we je volgen. Fijn dat je al contacten hebt, nu nog hopen op sneeuw....ENJOY xxx

  • 08 November 2014 - 11:27

    Joke:

    Hey Noah!

    Wat leuk om al wat over je avonturen te lezen! Poeh wel f zweten in het begin, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen! Fijn dat je het al zo naar je zin hebt! Nu mag alleen die sneeuw nog vallen!
    Heel veel succes en plezier daar! Geniet er van!

    Liefs xx Joke

  • 08 November 2014 - 13:37

    Marjo Kevers:

    Fantastisch Noah, je reisverslag! Geluksvogel dat je een coyote hebt gezien! Wij vonden Banff ook apart; net een combinatie van Valkenburg en een Oostenrijks ski-oort. Aanrader voor de komende week is Lake Louise, adembenemend! Veel plezier en tot je volgende verslag.

  • 08 November 2014 - 19:23

    Heidi:

    Hoi Noah
    Heel veel succes!! Hoop dat je mooie ervaringen opdoet
    Gr Heidi

  • 10 November 2014 - 20:28

    Monique Sijstermans:

    he Noah,

    Leuk om je avonturen zo vanuit ons kikkerlandje te volgen! Hopelijk gauw sneeuw voor jou! Amuseer je!

    Groetjes Monique

  • 11 November 2014 - 18:16

    Wilma Dohmen:

    Hoi Noah,
    Ik zie nu pas dat we je kunnen volgen via fb wat geweldig ,was zweten op het vliegveld
    Henk en ik zullen alles volgen met plezier,ik heb begrepen dat er inmiddels sneeuw ligt ,gelukkig,maar
    je hebt al veel spannende momenten gehad op die tijd dat je er bent
    ik heb zoveel respect voor je ,dat je dit aandurft en doet!!
    Zo ver van je ouders broer en familie.
    hopelijk verloopt alles zoals jij het verwacht en geplant hebt. heel veel succes
    we zullen met plezier alles volgen
    veel liefs Henk en Wilma

  • 11 November 2014 - 19:09

    Hennie Mennens:

    Hallo Noah,
    Van mam al een en ander gehoord.Ik was zo benieuwd hoe de reis was en het begin van je avontuur.Super, dat je dit durft en doet.Je hebt zoveel moeten regelen en gelukkig komt het allemaal goed.Nu nog met de weergoden een afspraakje maken.Ik wens je veel succes en ga je volgen!
    Liefs!Hennie.

  • 12 November 2014 - 19:12

    Renate:

    Hallo noah kijk nu al uit naar het volgende verslag heel veel groetjes en toi toi toi


  • 15 November 2014 - 19:51

    Wilma Dohnmen:

    Hey Noah,
    Ik heb je foto s gezien,wat een prachtige mooie omgeving, en heel leuk, hebben we enige indruk hoe je er woont, leuk om dat te zien ,en zo te zien op de foto s heb je het er best na je zin gelukkig
    knuffels van uit buchten

  • 31 December 2014 - 23:24

    Tess:

    Noah!!!

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je het al zo naar je zin hebt!
    Je ziet er goed uit daar!!

    Maak ze gek!

    Kus van Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Banff

Noah

Actief sinds 06 Nov. 2014
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 13038

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 03 November 2015

Canada

15 Oktober 2017 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: