Bij Ron en Vera in Canmore - Reisverslag uit Banff, Canada van Noah Dohmen - WaarBenJij.nu Bij Ron en Vera in Canmore - Reisverslag uit Banff, Canada van Noah Dohmen - WaarBenJij.nu

Bij Ron en Vera in Canmore

Door: Noah Dohmen

Blijf op de hoogte en volg Noah

26 Februari 2015 | Canada, Banff

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden sinds mn laatste verslag. Ik heb even gewacht totdat ik jullie genoeg te vertellen had ;)

Ik ben in de tussentijd verhuisd van "on hill" naar off hill in Canmore bij een ontzettend lief Belgisch/Nederlands gezin. Mn darmen en maag konden het eten en water op de piste niet aan en na 6 weken besloot ik dat het genoeg was en ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe woning. Via mijn geweldige room mate Tim ben ik bij Vera en Ron en Celine ( en Buster de hond, Lientje het kleine hondje en Jazmin het poeske) terecht gekomen. Meteen vanaf het begin voelde ik me thuis bij hen en ben ontzettend dankbaar voor hun lieve gastvrijheid en alle hulp de afgelopen weken!! Het is ontzettend gezellig! samen eten, koffie drinken (op zn limburgs :D) Mijn lichamelijke toestand is dan ook aanzienlijk verbeterd en ik voel me weer helemaal fit! Canmore is minder toeristisch als Banff en ligt 39km van Sunshine Village af.
Ik ga nu dagelijks met de personeelsbus naar het werk en geniet elke dag van de geweldig mooie omgeving!! Het weer gaat ontzettend op en neer, van lente naar de winter. De ene morgen is het 3 graden en de volgende morgen -12. Een aantal resorts in de omgeving zijn moeten sluiten vanwegen te weinig sneeuw. Gelukkig ligt Sunshine Village hoog genoeg en is vrijwel "sneeuwzeker".

Nadat ik verhuisd was heb ik ook een busje gekocht om in de zomer een road trip te maken. Om het busje van de eigenaar naar Ron en Vera te krijgen hebben Ron en ik de stoute broek aangetrokken en de auto zonder verzekering en nummerplaat naar het huis van Ron en Vera gereden. Ron kwam op het idee om gebruik te maken de weerstoestand en sneeuw op de plaats te duwen waar de nummerplaat hoort te zitten. Zo zijn we veilig thuis gekomen! Helaas was het road trip plan van korte duur. Het busje is kapot en ik ben het momenteel aan 't verkopen. Het heeft een (te duur) olie lek.

Twee weken geleden heb ik mijn contract bij Sunshine Village opgezegt. Ik heb wat puzzelstukjes voor mezelf in elkaar gelegd en besloten mn gevoel te volgen en te stoppen met skiles geven en te stoppen in het restaurant. Het was een moeilijke keuze, maar de juiste :) Ik heb absoluut een leuke en leerzame tijd gehad bij Sunshine Village en veel mooie mensen leren kennen die ik ga missen!!

Komende donderdag komen Jorn, Vera en Jim!!! Hier kijk ik heeeel erg naar uit! Het eerste weekend dat zij hier zijn gaan we samen skien en maak ik de laatste dag bij de skischool. Daarna gaan we met zn 4en naar Jasper National Parc :D Het wordt genieten!!

Rond 12 maart vertrek ik naar een boerderij in Bonnyville, Alberta, waar ik 4 weken o.a. de dieren ga verzorgen. Ze hebben paarden, Bisons, ezels, mini ezels en groenten. Dit heb ik via WWOOF geregeld. Een organisatie waar wereldwijd boerderijen bij zijn aangesloten en zo aan vrijwilligers komen. Ik word niet uitbetaald maar krijg eten en onderdak in ruil. 20 April vertrek ik weer terug richting Calgary, Youngstown, waar ik vrijwilligerswerk ga doen bij Dhamma Karuna, een meditatie centrum. Hier ga ik ook weer een 10 daagse Vipassana cursus ga doen (dezelfde als dat ik in Belgie vorig jaar heb gedaan) Dus ik ben dan weer 10 dagen niet bereikbaar ;)

Na de cursus en het vrijwilligerswerk weet ik nog niet wat ik ga doen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat er weer iets moois op mn pad gaat komen.

Excuses voor de moeilijke communicatie de afgelopen maanden. Ik ben er achter gekomen dat veel smsjes niet zijn aangekomen rond de kerst en nieuwjaar :( maar o.a. mijn telefoon en laptop hebben het begeven. Gelukkig heb ik van Vera en Ron electrische apparatuur ter beschikking gekregen en kan ik jullie op de hoogte blijven houden!!! Ik heb nu dus geen NL nummer meer, alleen nog mijn Canadese.
Ik weet nog even niet hoe het contact de komende maanden eruit gaat zien met internet, WiFi, bereik etc. De boerderij ligt nogal in the middle of nowhere en hier is er dan ook werkelijk niks in de omgeving, haha!

De foto's van de afgelopen tijd blijf ik jullie even schuldig en

Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor het lezen van mijn blog en de geweldige reacties :D Waardeer ik heel erg!!

De foto's van dit verslag moet ik jullie helaas schuldig blijven. Ze stonden op mn laptop, maar die doet het niet meer, dus ik ga nieuwe maken :D!

See you in a while crocodile!!

Heel veel liefs en dikke knuffel, Noah

  • 26 Februari 2015 - 05:20

    Raymond :

    Wat super om weer van je te horen. Een mooi en dapper besluit, om te nemen. Gevoel is het meest waardevolle instrument om te gebruiken. Het pad dat je gaat, koos jou, hoe jij hem loopy kies jij. 10 dagen mediteren, ik 1 keer per mnd. Maar oh zo lekker. Have fun and enjoy
    Gtrz
    Raymond

  • 26 Februari 2015 - 06:22

    Robbin Smeets:

    Wat een geweldig avontuur Noah! Je fixt het je allemaal wel even:D Veel plezier en succes de komende tijd!! Gr Robbin

  • 26 Februari 2015 - 08:11

    Christiaan Lebens:

    Leve sjat,
    Mooi om te leazen datse ut zo noa dien zin hubse. Auch al zeen der af en toen teagenslaag (gezondheid, buske, telefoon, laptop) dich reds dich toch waal weer. Hiedoor kommen auch weer nieuwe leve luuj op dien paad.
    Ich mis dich waal heur: gelukkig kommen Vera, Jim en Jorn dich opzeuken to spread some limbo-love.
    Sjat ver houwe van dich. En gauw ff proberen te skypen.
    Dikke x van iede en mich

  • 26 Februari 2015 - 08:13

    Petra:

    Hoi Noah,
    leuk om weer wat van je te horen. Zo te lezen gaat het weer beter met je.Ik denk dat er inderdaad altijd wel weer iets moois op je pad komt hoe groot of klein het ook is.Blijf genieten en tot aan je volgende verslag een hele fijne tijd.
    Liefs Petra.

  • 26 Februari 2015 - 10:27

    Philo Tummers:

    Hallo Noah,
    Ik heb nu pas je blog ontdekt, wat erg zeg. Zo veel mooie reisverslagen en dan mis dit ouwetje ze. Ik heb genoten van dit verslag. Wat ben jij avontuurlijk en er is ook moed voor nodig om te doen wat jij allemaal doet. Maar dat wist ik meteen toen ik je voor de eerste keer zag.:-)Jij durft alles, nou ja, in ieder geval heel veel..
    Wist je dat Marjo Hermes niet meer bij Cicero is? Wegbezuinigd. Wees maar blij dat je in Canada bent, want van Nederland wordt je op dit moment niet echt vrolijk.
    Noah, heel veel plezier verder, wat een onvergetelijke indrukken en ervaringen doe jij op. Dat neemt niemand je meer af. Wel goed op jezelf letten en goed voor je zelf zorgen, beloof je me dat Gunther? :-)

    Veel liefs uit Heerlen, Heerlen? Waar ligt dat, nooit van gehoord...:-)

    Groetjes, Philo

  • 26 Februari 2015 - 10:47

    Marjo:

    Hoi lieve Noah, wat goed om weer van je te horen. Moedige besluiten heb je genomen! Volg je gevoel dan komt t altijd goed,fijn dat er mooie mensen op je pad komen maar daar ben jij zelf verantwoordelijk voor. Geniet van je avontuur. XO

  • 26 Februari 2015 - 11:27

    Elzbeth:

    Hoi lieve Noah,
    fijn om te lezen dat het gelukkig goed met je gaat en je ziet soms zit het niet mee,maar uiteindelijk komt het allemaal toch weer goed.

  • 26 Februari 2015 - 14:05

    Bas Rusman:

    Noah! Lang geleden.. Heel lang ☺️ Mooi om te lezen dat je op groot avontuur bent in jouw beloofde land. Maak er een mooi verhaal van

  • 26 Februari 2015 - 14:07

    Bas Rusman:

    Ohja.. Een appel die eerst een beetje zuur is, krijgt vanzelf zoetigheid. Toi toi

  • 26 Februari 2015 - 15:59

    Jenny:

    Wat spannend allemaal, geniet er maar van.

  • 26 Februari 2015 - 19:57

    Gerti Pawlicz:

    Fijn weer iets te horen gedeeltelijk wist ik al iets van mam. Je moet doen wat je voor je gevoel vindt dat je doen moet en dat is goed ik wens jullie een leuke en sportieve tijd met Jorn en Vera en allemaal veel liefs van mij groetjes.

  • 26 Februari 2015 - 21:09

    Jolanda:

    Hoi Noah

    Wat fijn om weer iets van je te horen. Wat vervelend dat je gezondheid het even heeft laten afweten, maar fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat.
    Wat fijn dat je bij zo'n leuk gezin terecht bent gekomen.
    Ik vind het echt super waar je mee bezig bent en inderdaad er komt altijd wel iets op je pad, volg je gevoel, dat is meestal goed.
    Geniet nog van je avontuur, zorg goed voor jezelf.

    Liefs van Jolanda

  • 27 Februari 2015 - 13:25

    Hennie Mennens:

    Hallo Noah,
    Wat fijn om te horen, dat het nu weer goed met je gaat.Van mam hoor ik wel het een en ander, maar om dit allemaal te lezen is nog interessanter.Want gedurfd is het wat jij allemaal doet!Mijn complimenten, Ik zou het niet wagen! Heel veel succes met je nieuwe "werk" en blijf goed voor jezelf zorgen.Denk heel vaak aan je!
    Liefs!Hennie.

  • 07 Maart 2015 - 18:41

    Mary-Ann:

    Wat een avonturen. Als je dit allemaal doorstaat, kun je alles aan.
    Als ik nog eens jong was.......
    Ik gun 't je allemaal, maar ik hoop dat alles vanaf nu voorspoediger verloopt.

    Heel veel groetjes
    John en Mary-Ann

  • 20 Maart 2015 - 00:56

    Dorry:

    hoi Noah,
    Een hele verandering van het les geven, naar het werken op de boerderij. Een nieuwe uitdaging, een nieuw avontuur! Hopelijk bevalt dit ook goed. Succes!
    Heel veel groetjes!
    Thei en Dorry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Banff

Noah

Actief sinds 06 Nov. 2014
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 13020

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 03 November 2015

Canada

15 Oktober 2017 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: